Thursday 28 July 2011

budak skola agame ^^

Assalam.Fuhh! Tajuk entry pon dah hancus.Skill menulis entry pon hilang entah kemana.Korang pernah dengar tak ayat KAMI KAPEL SECARA ISLAM jadi TAK HARAM.Kalau pernah wajib cekedout entry aku neyh.Oh ya aku update lajulaju sebab bz.Tapi takpa sebab bukan ada orang rindu aku pon kan.Sob3!*nanges 5jam*

Oke cakap banyak pon tak guna jom kita teruskan tajuk.Fuhh!Tengok tajuk cam ganas ja kan.Tapi aku neyh luar legend dalam ada taman kot.Kerh3!Aku cukup tak puas hati dengan budak2 sekolah agama khususnya yang kapel.Tapi alasan yang dorang selalu bagi bila kapel adalah KAMI KAPEL SECARA ISLAM JADI KAMI KAPEL TAK SALAH.Kira cam kapel islamik lah konon kan.

Tolong lah kalau dah kau kapel tuh kau tak payah kata dekat orang yang kau kapel secara islamik.Tak buat itu ini lah lepas tuh jadi halal sebab kau kapel secara islamik kononnya.Aku nak cerita satu hal tentang kapel ni and ini satu kisah benar.

Ada sorang nama A suka dekat B.Dipendekkan cerita dorang berdua kapel.Tapi disebabkan kedua duanya budak sekolah agama jadi dorang pon bila orang cakap korang belajar pasal agama jadi kenapa kapel?Bukankah kapel itu haram?DOrang pon jawab yang dorang kapel secara islam.Tak buat hal hal tak baik even Allah dah cakap yang kapel itu haram.

Nak dijadikan cerita suatu hari datang Ustaz C dan menegur dorang tentang kapel dan C pon cakap kapel itu haram.Tapi dorang tetap bagi jawapan yang sama.C ni adalah seorang mualaf,kiranya orang baru islam lah kan.Sebulan lepas C masuk islam tiba tiba dia teringin nak makan babi.

Then,C pon beli seekor anak babi hidup dan dia jaga anak babi itu secara islam.Tiap2 pagi dia dengarkan ayat2 al quran dekat babi tuh,mandikan babi tuh.Bila cukup tempoh matang C pon sembelihkan babi seperti cara islam.Tak tau lah sembelih canna kan dah babi bukan ada leher pon.Kerh3!

C pon masak babi tuh daging babi masak merah.C jemput A dan B untuk jamuan makan malam.Masa jamuan makan tuh A,B & C pon bersembang :

A & B : Neyh daging apa?
C : Neyh daging babi masak merah.Makanlah.
A & B : Astaghfirullah hal azim.Kita orang islam mana boleh makan babi.Haram hukumnya!
C : Eyh!Daging neyh halal dimakan sebab saya dah jaga babi ini secara islam.Jadi halal lah hukumnya kan.
A & B : Terdiam!!

Dari dialog neyh korang faham tak apa yang aku nak sampaikan???Nampak tak permainan yang berlaku pada jamuan makan neyh?

Maksudnya yang haram tetap haram.Aku pernah cakap dalam entry terdahulu yang matlamat tak menghalalkan sesuatu cara.

C jaga babi secara islam,tapi Allah dah cakap hukum makan babi tetap haram,walaupun cara dia menjaga,sembelih,memasak babi tuh mengikut cara islam tapi ianya tetap haram dimakan.Sama seperti kapel,walau macam mana pun ianya tetap haram.Jadi tak payah nak buat alasan kami kapel cara islam,jadi tak haram!

Lagi contoh aku bagi kalau korang tak faham,orang merompak rumah korang then tertangkap lepas tuh korang nak bawa p balai dia cakap tolong encik saya merompak sebab nak tolong jiran sebelah rumah miskin.Kau akan tetap bawa dia ke balai sebab perbuatan dia tuh salah.Niat dia baik tapi cara dia salah!

Kesimpulannya yang HARAM TETAP HARAM dan sekali lagi aku cakap MATLAMAT TAK MENGHALALKAN SESUATU CARA!Sama sama kita renungkan dan lakukan perubahan bersama.Aku pon bukan baik sangat. =.= *gwa rindu geng BCR gilos kot!Ada up icon baru?? :hampa :kecewa =((


P/S : Entry kali neyh sirius berlantai.Kalau ada yang terasa tahniah!Aku fokuskan dekat budak sekolah agama sebab budak sekolah agama yang banyak bagi alasan kami kapel secara islam jadi tak haram.Maaf tajuk entry agak kasar!



MEKASEH SEBAB BACE KITE PUNYE ENTRY

No comments:

Post a Comment